Franța, campionul turismului mondial în 2013

An aerial view of the Eiffel Tower in Paris on Bastille DayUn studiu realizat anual arată că Franța a fost în 2013 cea mai vizitată țară din lume în 2013. Astfel, Franța se poate lăuda cu 84,7 milioane de turiști străini, în creștere cu 2% față de 2012.

Statele Unite și Spania, care se clasează după Franța, au înregistrat respectiv 69,8 și 60,7 milioane de sosiri de turiști străini, detaliază în acest studiu direcția generală a problemelor de competitivitate  din Ministerul Economiei și Banca Franței. Franța a fost vizitată mai ales de turiști europeni /+1,2%/, începând cu germanii /13 milioane, +6,5%/ și urmați de britanici. Cu toate acestea, turiștii belgieni, luxemburghezi, italieni și spanioli au fost mai puțin numeroși decât în 2012. America de Nord constituie prima clientelă noneuropeană a Franței. Această poziție are o creștere de 5,8% de turiști sosiți, după un declin de 7,8% în 2012. Turiștii din Asia sunt de asemenea mai numeroși: 4,5 milioane au vizitat Franța, în creștere cu aproape 13% față de 2012.

Creșterea este determinată în special de afluxul de turiști chinezi /1,7 milioane, +23,4%/. „Atracția lor pentru Franța s-a adeverit de mai mulți ani: sosirile de turiști chinezi s-au dublat între 2009 și 2013”. În schimb, clientela japoneză este în scădere cu 6,7%, pe fondul deprecierii yenului față de euro. De asemenea, studiul a constatat că turiștii străini care au vizitat Franța în 2013 și-au prelungit în general durata șederii, care s-a stabilit la 7,1 nopți față de 6,9 în 2012 /+2,5%/.

Cu toate acestea, numărul de nopți petrecute în cazare plătită este mai mic decât numărul total de nopți petrecute în Franța /3,2% față de 4,6%/, iar cazarea în unități comerciale a reprezentat 67,1% din totalul de nopți în 2013, față de 68% în 2012 și 69,6% în 2007.

Studiul explică această diferență în primul rând prin criza economică și căutarea de reducere a costurilor fie prin cazare la o familie sau prieteni, sau schimb de apartamente. Mai mult decât atât, potrivit DGCIS și Băncii Franței, „oferta de unități comerciale de cazare, mai ales hotelieră, nu este probabil în total adecvată așteptărilor turiștilor străini. Același lucru sugerează un studiu efectuat în 2012 de DGCIS.


Scris de:

690


Adaugă un comentariu in căsuța de mai jos, sau publică un link de legătură de pe site-ul tău. Poți de asemenea să te abonezi la această discuție via RSS.

Lasă un comentariu

Vă rugăm să comentați la subiect și să nu îi jigniți pe ceilalți interlocutori. În caz contrar, comentariul nu va fi aprobat sau va fi editat. Vă mulțumim. Pentru comentarii ce nu sunt legate de articolul de mai sus, folosiți pagina de Contact.